top of page
Heitmann Marin Showroom.jpg

Formidlingssalg gjennom en profesjonell båtmegler

Heitmann Marin har over 40 års erfaring som båtmegler, og sørger for at salg av båt gjøres enklest mulig for både selger og kjøper, ved at begge parters interesser ivaretas av en profesjonell part.

Båten vil ved salg hos oss bli fulgt opp av våre dedikerte medarbeidere, som sammen besitter årelang kompetanse på alle fagområder innen båt. Som megler ved formidlingssalg er vårt mål å sørge for at vi har nok kunnskap om hvert objekt vi selger, slik at vi kan gi en kjøper trygghet for båtens historikk og tilstand. 


Vi legger mange timer og mye arbeid ned i hvert salg, og slipper ikke oppdraget den dagen båten er levert. Også etter levering vil vi være den profesjonelle bufferen som gjør hele handelen enklere for både oppdragsgiver og kjøper.


Vi tror derfor bestemt at formidlingssalg ikke må sees på som et fordyrende ledd, men snarere en merverdi som både oppdragsgiver og kjøper setter pris på.
 

Forespørsel om salg av båt gjennom Heitmann Marin

* Påkrevet (mandatory)

Spørsmål og svar

Q: Hvor lang tid tar normalt et salg?
A: Dette varierer mye mellom båtmodeller. Veldig attraktive båter kan selges på få dager, mens spesielle objekter krever lengere tid – noen ganger tar det flere uker eller måneder før vi finner rette kjøper.

Q: Hvor ligger båten når den er for salgs?
A: Det beste er som regel at båten ligger hos oss på Sjøsenteret i Drøbak. Da er større sjanser for at vi treffer kunder som ikke er fastlåst på hvilken båt de ser etter, og vi får synergier av vårt store og varierte utvalg båter. Det gjør det også enklere å avtale visning med potensielle kunder.

Q: Må båten være vasket og i orden når den skal selges?
A: Det er av stor betydning for å oppnå beste mulige pris at båten fremstår på sitt beste. Vi kan gjennom våre samarbeidspartnere på Sjøsenteret tilby vask, detailing, styling og reparasjoner når det er nødvending. Våre anbefalinger på kosmetisk og tekniske oppgraderinger er alltid basert på at investeringen vil gjenspeiles i oppnådd salgspris.

Q: Hvilket ansvar har jeg som selger av båten når den selges gjennom profesjonell båtformidler?
A: Som selger har man alltid et objektivt ansvar som er regulert i Kjøpsloven eller Forbrukerkjøpsloven. Når båten selges gjennom en profesjonell part til en privatperson, vil Forbrukerkjøpsloven regulere forholdet mellom kjøper og selger. Som formidler vil vi gi deg råd om hvordan du best sikres for ansvar og redusere risiko for konflikter med kjøper.

Q: Kan jeg tegne forsikring mot eventuelle reklamasjoner fra kjøper?
A: Ja. Som medlem av Norboat, båtbransjens medlams-forbund, kan vi tilby en Båtselgerforsikring fra HJELP forsikring, som vil gi deg en ekstra trygghet gjennom hele ansvarsperioden for eventuelle uforutsette tvister med kjøper.

Q: Hvordan sikres oppgjør av båten når den er solgt?
A: Heitmann Marin AS sørger for at fullt oppgjør står på vår klientkonto før overlevering til ny eier. Når vi har gjort en grundig gjennomgang av båten med kjøper og båten overlevert, vil vi utbetale salgsoppgjør til selger.

bottom of page